Friday, March 27, 2009

"Patah Tumbuh Hilang Berganti..."

Dikala sepi begini...terkenang aku pada teman...teman aku mengenal hidup...mengajar aku erti kehidupan...yang kuat sentiasa di atas...yang lemah sentiasa di bawah...patutkah terus begini...?kemanakah hilangnya keadilan itu...?tp perlukah kau yg mengangkat kaki dahulu...sebelum aku yang memulakan langkah...tp kau bukanlah tempat aku menghentikan langkahku...begitu juga kamu...aku bknlah tempat untuk kamu menghentikan langkah2 mu...ayuh terus melangkah...!!tunggu kamu di garisan penamat...maafkan ku wahai teman...jika aku menyakiti hatimu...bukan niatku melukai hatimu...seribu kemaafan ku pinta darimu...betapa aku menghargai...kejujuran hatimu...mengajar ku erti kehidupan...sahabat yang setia umpama pewangi yang seharum merbak...doaku agar persahabatan kita makin kukuh...berbeza agama...berbeza budaya...berbeza bangsa...sahabat sejati tetap diingati...bagiku sebenarnya...tiada istilah perpisahan dalam bersahabat...walaupun maut menjadi noktahnya...di saat aku perlukan seseorang di sampingku...di saat aku gembira...di saat aku berduka...kau sentiasa menghulurkan tangan...setia,amanah,hemah,akrab,budi,adil,tega...itu yang dapat aku ungkapkan tentang S.A.H.A.B.A.T...bukan senang nak senang...bukan susah nak susah...tak kira senang atau susah...doaku sentisasa bersamamu...sesudah semua berlalu...biarlah hujan menghapus jejakmu...

A tribute to Yasim,Mat,Hafiz...may all of u succeed in life...

No comments:

Post a Comment