Sunday, June 21, 2009

"Happy Father's Day..."

kau mengajarku erti kehidupan...
segala jasa dan pemberianmu serta tunjuk ajarmu...
aku simpan jauh di satu sudut di dalam hatiku...
kau menjadi sumber inspirasi hidupku...
tanpa mu sisi...
bagaimana aku harus teruskan hidup ini...
itulah tanda cinta dan kasih mu pada ku...
walaupun secara tidak langsung...
aku mengerti niatmu...
walaupun di kala langit sedang mendung...
walaupun aku berada dalam kejatuhan...
kau tetap di sisi...
tiada seorang pun yang dapat menggantikan tempat mu...
kau lah tempat aku bergantung harap...
dalam hidupku selamanya..

kau yang bergelar ayah...
kau tahu aku sayangkan kamu...
kau lah inspirasi ku...
kasih sayang mu bagaikan air di lautan...
aku cuma ingin kau tahu...
jasa mu padaku sungguh berharga...

kau selalu mengikuti kehendakku...
kau selalu bersamaku walaupun aku bukanlah anak yang baik...
kau tunjukkan aku yang betul dan salah...
dan kau selalu membela ku...
di saat insan lain menyalahkan ku...
kau selalu mengerti...
kau berikan aku kekuatan itu...
selalu aku berada di dalam ketakutan...
dan ingin berpatah balik...
tapi kau datang menyelamatkan aku...

Happy Father's Day...En Mohd Zakaria Bin Amin...

No comments:

Post a Comment