Friday, August 14, 2009

"Alam Pekerjaan..."

Sukur Alhamdulillah...hari ini genap seminggu aku bekerja di sebuah kilang diberi nama KESP...sbg soeorang technician yg baru...spt biasalah bnyk benda2 baru kena belajar...senang cerita kena belajar dari bawahlah...tp its okay...mmg aku nak belajar dari bawah pun...sbb mgkn slps ini aku yg di atas...

First impression...bukanlah ciri2 tmpt kerja yg diidamkan...seriously environment kerja yg bosan dan menjengkelkan...adakah pekerja2 dkt situ sombong belaka atau aku yg tak pandai memulakan perkenalan...but so far bnyk tmpt yg aku dah kerja dan tak pernah lg aku jumpa tmpt kerja yg mcm ini...bosan, sombong, mengantok, dan bla...bla...bla...entah sampai bila aku blh bertahan dkt situ...harap2 genap 3 bulan aku bertahan slps 3 bulan baru tahu samada 'confirm' atau tak...kalau tak confirm pun baguslah...aku sikit pun tak berharap...asalnya niat nak kerja sampai bulan 6 tahun dpn...doa2kanlah aku bertahan...

hari pertama berkenalan dngn seorang awek satu batch dgn aku tp dia HR...awek cun sehingga menjadi perhatian pekerja2 kilang yg gatal2 belaka...sekali pandang she remind me of someone...nampak serupa tp tak sama...perfume yg dia pakai pun sama dgn si dia...dgn dia aku hilangkan bosan...break and lunch sekali...orgnya baik dan peramah tp syg...mulanya aku tngk jari dia bnyknya cincin...ini sah dah bertunang...aku diamkan saja...dia yg mengaku sendiri yg dia dah bertunang...its okay...dgn dialah aku bergosip2 betapa bosannya kerja dkt sini...dia pun mengaku amatlah bosan...rasa mcm esk malas nak dtg kerja...rupanya dia hanya bertahan sehingga hari-3...dia terus kecundang sepi berlalu tanpa sebarang pesan...

tinggallah aku yg terus melangkah...hari demi hari...minggu demi minggu...bulan demi bulan insyaallah...setiap langkahan harus ku gagahi...tanpa menoleh ke belakang lg...pantang jebat maut sebelum ajalnya...

No comments:

Post a Comment