Friday, August 21, 2009

"BI-MTN(BIB)"

genap 2 minggu aku bergelumang dlm alam pekerjaan...segalanya berjalan lancar pada minggu kedua...kenalan bertambah dan pelbagai yg dipelajari...bukan saja kerja tetapi istilah2 yg tak sepatutnya...antaranya 'meleleh...', 'longor la u...', 'ada aku kisah...', perjalanan masih jauh...patutkah aku teruskan dgn plan A...ataupun beralih kpd plan B...BI-MTN(BIB) merupakan department aku...dimana tmpt aku memerah segala keringat sambil berangan2 kosong tentang impian yg masih belum menjadi kenyataan...detik demi detik amatlah berharga untukku...jam dinding dan kalendar menjadi tumpuan...bilakah akan sampai detik itu...detik penentu segala2nya...

cerita tentang kami...mgknkah tiada penghujung...atau mgkn sdh sampai di penghujung...kalau itulah yg dia mahukan...aku hanya berserah...kata org jika sygkan seseorang...sesekali haruslah dilepaskan...jika dia terbang pulang...bermakna dia mmg milik kita...biarlah masa yg menentukan...dia masih lg dgn kisah silamnya...kisah silamnya lebih berharga drpd kisah masa dpnnya...kalau itulah yg dia benar2 mahukan...aku hanya mendoakan kebahagiaan utk dirinya...dia terlalu istimewa buatku...tp mengapa takdir menentukan kita jadi begini...mgknkah ada hikmah disebaliknya...ataupun suatu amaran drpd yg berkuasa...

No comments:

Post a Comment