Monday, April 27, 2009

"Gomo Kelate Gomo...!!"

Seawal jam 1000 aku menunggu di hdpn kaunter tiket...nmpknya aku bknlah insan plg awal yg menunggu...rupanya lbh ribuan penyokong fanatik klntn sdh lbh awl berkmpng di bkt jalil...aku mulai runsing...saing2 dari kuantan msh dlm prjlnn ke bkt jalil...dlm hatiku terdetik...mst dptkan tiket...!!dlm riuh rndh pekikan lautan manusia...tiba2 otak aku yg berkelajuan 2.0GHz dan berkapasiti 8GB tercetus satu idea yg agak bernas...apa kata aku meminta bantuan bos tersyg...pakcik nazri yg hensem...??aku pun terus mencapai telefon bimbit kesyngnku...nokia5320 xpressmusic...lbh krg 4mnt stngh berbual sambil mengejust...pakcik nazri menyuruhku mendptkan bantuan adnan(nama sebenar)...adnan adalah seorang technician aircond yg berjaya...yg berkelana di std hoki bersama2 teman sepercakapan ku...azrul a.k.a yon...aku pun menelefon adnan yg masih asyik bersama teman2 melayan kesedapan nasik lemak sedap...lbh krg 4mnt stngh berbual dan mengejusst...dia pun bersetuju menghulurkan bantuan...aku bagaikan diberi satu sinar hrpn...

lbh krg 2jam menunggu...adnan sampai di blk dngn memek muka yg agak kepuasan...merenung tajam ke arah anak mataku kemudian tersenyum...melalui perlakuannya itu fahamlah aku...tiket yg ku dambakan itu tlh berjaya diperolehi...hanya 8keping tiket berjaya diadjust...jam menunjukkan detik 1300...bergegas menuju mendptkan belalang tempuh ku...woooshh memecut laju merentasi lbhraya kesas dlm panas terik yg agak biasa ku tempuhi...hanya mengambil masa lbh krg 15mnt utk sampai ke seri muda s25...sesampainya di rumahku surgaku...pertama yg aku cari adalah tilam yg empuk bersama bantal2 yg agak harum baunya...ketiduran aku sehingga jam1700...

bunyi telefon bimbit mengejutkan aku...rupanya drpd ari armansyah...saing ku dari kuantan yg skrg bertapak di damansara...dia sudah sampai di perkarangan rumah...bergegas aku menuju ke bilik mandi...menyembur mnyk wangi...menyapukan deodorant...mnyk rambut jngn lupa...tak payah pakai sikat...guna jari pun bolehhh...sarung baju kerja ku...lesen nak masuk parking...capai sweater argentina yg dibeli di kuantan...melompat naik ke atas belalang tempuh...terus menuju mendapatkan ari armansyah...kelihatan letih dari damansara menuju ke shah alam...tanpa membuang masa terus bergegas menuju ke bukit jalil...saing2 dari kuantan telah lama menunggu...

sesamapainya di bukit jalil...aku merasakan sesuatu yg tak kena...aku meraba poket belakang ku untuk mencapai tiket...tapi ia tiada di sana...peluh mula membasahi ketiakku...aku lihat riak muka ari...dia membalas dngn senyuman sinis...aku mula menggelabah...aku memberitahu ari yang tiket padaku sudah tiada...mgkin terjatuh dimana2...aduuuh aku mengeluh...tak sanggup ku membiarkan saing2 ku pulang dngn perasaan hampa dan kecewa...bila aku terlihat wajah2 red worrior bersamaku...aku mula rasa bersalah yang amat bersalah...akulah punca segala2nya...aku yang harus bertanggungjawab...belum sempat aku membuka mulut hendak menjelaskan kpd saing2 ku...tiba2 ari menghulurkan beberapa keping tiket kepadaku...pada masa itu hanya tuhan yg tahu perasaanku...perasaan puas yg amat sngt...lega rasanya bila ku lihat tiket masih ada...rupa2nya ia terjatuh du hadapan pintu masuk...tetapi sempat terlihat oleh ari dan terus mencapainya...syukur alhamdulillah...aku dan saing2 slmt masuk ke dlm std nasional detik 1945..."gomo kelate gomo...!!"

2 comments:

  1. tp sedeyy~
    Kelate kalah..

    same goes to MU..

    lalala~

    ReplyDelete
  2. yeahhh...glory2 man utd...kepercayaan trhdp man utd sedikit pun xpenah luntur...

    ReplyDelete