Wednesday, April 1, 2009

"Hadiah bulan april..."

Hari Rabu...pagi yang sungguh indah...cuaca cerah hari tu...xnmpk mcm nak hujan pun...mcm ada sesuatu perkara yg istimewa nak jd ni...mcm biasala sesampainya kat tmpt kerja...jam pun dah menunjukkan 3mnit stngh lg nak pukul8...cpt2 turun thumb print...zmn bila pakai punch kad ni...mcm biasala sesudah thumb print lepak2 dulu...tunggu Sabri melepaskan hajat paginya...hajat aku belum sampai...lepas tu breakfast ngn Buspa,Adnan,2 minah kecik tu...mcm biasa menu kita hari ni roti bakar 1set...telur stngh msk 2biji...teh o suam...menu breakfast simple yg disarankan oleh Buspa...lepas breakfast masuk bilik sembang2...tu kerja yg paling berat kitaorg buat hari tu...akibat terlalu bosan...kami pun turun bwh buat inspection kolam...kolam terpaksa dikeringkan airnya...nak cuci kot...lepas tu masuk bilik balik sembang2...hari ni topik mcm biasa...PEREMPUAN a.k.a GIRL...tu la topik org laki2 klu dah xde topik lain...sedar xsedar dah pukul12 tnghr...tiba2 office call inform boss nak jmpa semua budak praktikal...menggelabah t***k kami dengar...dlm kepala kitaorg semua dah pikir bkn2 dah...tiba2 ja boss nak jmpa...sblm ni xde pun...tp aku ttp maintain...sentiasa positif...mgkn nak bagi elaun kot...sbb dah 1hrbln kan...lps tu mgkn dia nak tnya mcmana kerja kt sini...ok ke x...??aku tenang jer...act like nothing going to happen...tibalah detik yg dinanti...semua berkumpul dlm bilik mesyuarat...boss xde pun...yg ada dlm tu hanya pakcik Nazri(Head Electrical) yg ada dlm tu...dngn muka yg agak kurang tido dia menjemput kami duduk...aku dah bau ada bnda yg xkena ni...Cik Nazri mulakan ucapan dia ngn ungkapan minta maaf...elaun kamu semua bulan ni mgkn akan dibekukan... berikutan ada complain yg mengatakan ada slh seorang budak praktikal dah bersikap kurang ajar dngn client...so bnda ni dah smpi ke pngetahuan boss paling besar...and dia amat kuciwa dgn budak2 praktikal...semua terdiam terkelu tanpa kata2...oleh kerana ketidak puasan hati aku beta ngn Cik Nazri mangkuk mana yg bebal sngt tu...seingat aku kami semua amatlah bersopan ketika berhadapan dngn client...dlm kepala aku terngiang2 nama aku sendiri...sbb dlm ramai2 tu aku la paling suka melawan ckp...xkan aku kot...??dah tu potong jela elaun aku jngnla libatkan org2 lain yg xberdosa...30minit kemudian...aku xpuas hati lg...aku pun beta lg...oleh kerana terlalu bnyk bertanya...Cik Nazri pun bengang lalu memberi semua org sekeping warning memo...aku dpt dulu sbb paling bnyk ckp...aku pun buka sampul berisi memo tu...tp mcm pelik ja memo ni...apasal ada memo ni tulisan dia warna warni...??nak tau xmemo tu tertulis apa...??APRIL FOOL!!semua ini hanyalah rekaan semata2...tiada kena mengena dngn yg hidup ataupun yg dah lama meninggal...semua ni buah fikiran Pn Ayu,Cik Sharim ngn org2 office ni...tp xpa pun...hari April Fool xlh marah kan...lgpun elaun dah dpt...lets enjoy...!!~the end

1 comment: